Všechny články ze sekce Bankovní účty

Nebojte se změn a využijte výhodné nabídky i u více bank

24. 10. 2016   Klára Šulová

Mít běžný účet u jedné banky, spořicí u druhé, investiční produkt u třetí a půjčku u čtvrté není problém. Bank je na finančním trhu nespočet a umožňují vybrat si každému klientovi. Opravdu ale Češi využívají konkurence a vybírají si ty nejvýhodnější nabídky nebo si raději pohodlně sjednají vše u jedné banky?

Podle nejnovějších průzkumů má přes 40 % bankovních klientů v České republice finance uložené ve třech a více finančních společností. Přitom ještě před čtyřmi lety se k takovému rozdělení rozhodlo pouze 20 % klientů. Přesto je pro 99 % Čechů vždy jedna banka, která je tou nejdůležitější, kde mají nejvíce financí, a které nejvíce důvěřují.

Češi u bank hledají důvěru, flexibilitu a výhodné podmínky

Důvěřovat bance je pro většinu klientu nutností. Avšak důvěra nevznikne ze dne na den, tak rychle je možné bohužel důvěr akorát tak ztratit. Banky proto stále musí být na pozoru a své klienty si hýčkat. Nebankovní online a mobilní poskytovatele finančních služeb je totiž v opačném případě velmi rádi nahradí.

Především úrokové sazby jsou pro klienty důležité. Vysoké úroky u půjček nebo stálé snižování sazeb u spořicích účtů mnohdy stojí za odchodem k jiné bance či finanční instituci. Stejně tak se Češi nebojí odejít z banky do jiné za lepší kvalitou. Klienti preferují jednoduchost, komunikativnost a funkčnost. Za pozitivní klientskou zkušenost si i rádi připlatí.

Mnohým chybí také flexibilita. I ta je často důvodem toho, že klienti si různé finanční produkty sjednávají u různých bank. U každé instituce jim vyhovuje něco jiného.

Češi se nebojí ani již zmiňovaných nových poskytovatelů finančních služeb. Lákají je nejen nové služby a produkty. Online poskytovatelé často nabízí výhodnější podmínky a nezkostnatělé postupy.

Mít finance u více bank může přinést lepší podmínky, na druhou stranu velkou nevýhodou je roztříštěnost, která nemusí vždy umožňovat jejich snadnou správu. Není divu, že někteří bankovní klienti by raději přivítali kvalitnější služby na úkor tolika poboček.

Přechod k jiné bance již není složitým procesem

Finanční gramotnost Čechů se zvyšuje. Stejně tak je na čím dál lepší úrovni i online obsluha financí. Lidé se nebojí využívat internetové bankovnictví a aktivně se učí i s tím mobilním. S vyšší finanční gramotností ale úzce souvisí také snadný přechod k jiné bance. Nyní pro klienty již není změna banky stresujícím a nemožným úkonem.

Nebojte se i vy změnit banku, a to ať už vás trápí běžný účet plný nesmyslných poplatků, spořicí účet s nízkou úrokovou sazbou či půjčka s vysokými úroky. Nejen díky mobilnímu kodexu je snadné přejít ke konkurenci. Důležité je porovnávat a vyjednávat lepší podmínky.

Přečtěte si více na poradce.cz

Hledáte zajímavý zájezd? Zkuste ten do obchodního domu Primark

19. 6. 2017

Cestování dnes lidé milují. Ne vždy ale musí být nutně spojeno jenom se zajímavými lokalitami, které jsou spojeny s poznáním. Cestovat se dá i za nákupy. A to třeba do obchodního domu Primark. více

U T-mobile jsou samozřejmostí služby spojené s placením mobilem

5. 6. 2017

Platit za různé služby dnes můžeme opravdu v rámci celé řady možností. Pokud je něco, co je v posledních letech nejvyužívanější, je to mobilní telefon. Jak vše funguje u operátora T-mobile? více